Over mij
Oké. Als webdesigner heb ik toch wel een heel goede website nodig! Bam. Ik blokkeerde. Net als veel van mijn klanten, ervoer ook ik de uitdaging van goede teksten schrijven waarmee ik mijn klanten kon aanspreken. Waar sta ik als ondernemer, wat is precies mijn boodschap? Mijn valkuil bleek ook dat ik het meteen goed wou doen. Vanaf de eerste letter en op de juiste plaats op mijn website. Met teksten van klanten puzzel ik ook tot de juiste volgorde en plaatsing op de website. Dat mocht ik voor mezelf ook doen. Gewoon ergens beginnen. Weet je de samenhang nog niet, start met stukjes van je verhaal. Hoe meer puzzelstukken, hoe meer het beeld kan ontstaan. Daarna puzzel ik graag met je mee voor jouw website. En je ziet, met de mijne is het ook goed gekomen ;-).
Hoi, ik ben Esther!
Websites vind ik ongelooflijk interessant. De uitwerking van jouw bedrijf én jouw persoonlijkheid komen erin terug. Tegelijkertijd gaat het vooral over jouw lezer en potentiële klant. Wanneer is je website voor hen interessant? Kunnen ze de weg vinden op je website? Hoe prikkel je hen om verder te lezen? Hoe draagt design daarin bij?
De kern van zoveel mogelijk van die interessante invalshoeken voeg ik samen, om te gaan voor die website met impact op een zo eenvoudig mogelijke manier. Impact? Ja, ik houd van mensen met een verlangen of idealisme. Iets willen verbeteren voor jouw klanten, ze echt vooruit willen helpen. Juist door de impact die je maakt succesvol zijn in je bedrijf in plaats van andersom. Jouw website mag mensen nieuwsgierig maken om met jou in contact te willen komen. Ik maak graag een mooie website voor jou, omdat ik geloof in de impact die jullie kunnen maken in de wereld. Je verdient een website die je bij deze impact ondersteunt. Aan die website draag ik graag bij.
Mijn solo Belly Dance
In het proces van je website maken, herken ik veel van dans. In dans breng je jouw verhaal in beweging. Door de ruimte heen komen bewegingen samen in een natuurlijke flow. Met de expressie van jouw zijn en boodschap neem je je publiek mee om hen te ontroeren en raken in herkenning en zo ook bij hen iets in beweging te zetten. Zowel in dans als op het podium van jouw website gaat het om jouw zichtbaarheid evenals de interactie met je publiek. Als ervaren danser kan ik je als geen ander meenemen in dat proces.
“Ik bouw het theater waarin jij op het podium alle ruimte krijgt om je publiek nieuwsgierig te maken en uit te nodigen voor een praatje in de coulissen!”
Zichtbaarheid
Die zichtbaarheid, wauw… loop jij daar ook tegenaan? Wat vertel je over jezelf? Geloof jij in de waarde die jij te bieden hebt? Met een pestverleden mijn gehele schoolcarrière leerde ik niet dat ik oké was, aanwezig en zichtbaar kon zijn. Ik wou eerst voelen dat het oké was voordat ik mezelf liet zien. Er zit een grote sparkle en enthousiasme in mij. Een snelle geest die kan stuiteren. Een chaotische geest, die niet altijd gestructureerd en ‘handig’ te werk gaat. Een creatieve en kritische geest die opvallende verbindingen legt. Een blik op de wereld die anders is dan ‘gemiddeld’. Sommigen vinden het geweldig, anderen vinden het overweldigend en wijzen het af. Hopelijk zie jij er jouw voordeel in ;-).
Structuur, overzicht en advies
Mijn hoofd is er eentje die overzicht kan maken in ingewikkelde verhalen. Die de kern uit verhalen kan pikken en daar een structuur in aanbrengen. Vaak zie, weet en onthoud ik veel of leg ik verbindingen die de persoon tegenover me zeer verrast. Soms lastig, regelmatig ook heel handig, zo’n hoofd. Vaak zeggen mensen dat ze dit fijn vinden en ik hen scherp houd. Mijn tweede bedrijfsnaam kwam hieruit voort: De Kritische Vriendin! Ik kan dus niet alleen jouw webdesigner zijn, maar ook een kritische vriendin die met jou in de schoenen van de klant gaat staan om te kijken hoe je website nog sterker kan.
Identiteitskaart
Naam: Esther Moelands
Familie: tante van drie nichtjes
Hobby: oriëntaalse dans, spelen met foto’s en puzzelspelletjes
Geniet van: bioscoopje en het bos
Herkenbaar aan: de kleur rood en een gulle soms luide lach
Guilty pleasure: ik ben graag een groot kind!
Staat voor
Authenticiteit: je website werkt het beste als jij jezelf laat zien.
Moed en plezier: deze helpen om jezelf te laten zien op je website!
Creativiteit: het oog wil ook wat.
Scherpzinnigheid en objectiviteit: om je website op een goede manier in te delen.
Verlangen en roeping: om de wereld een beetje mooier te maken!
Visueel versterken
Je ziet, ik maak graag gebruik van kleuren en vlakken. Ik deel teksten op in blokken en kijk hoe ik deze onder de aandacht kan brengen. Zoveel mogelijk laat ik tekst en beeld samenkomen. Op social media deel ik ook vaak afbeeldingen die een combinatie zijn van foto en tekst. Door zo jouw boodschap duidelijk op te laten vallen, stoppen mensen sneller met gedachtenloos voorbij scrollen. Ik speel ook graag met foto’s en het bewerken daarvan. Kan een tekening of schema de tekst nog meer versterken? Tekst en beeld, ik speel er graag mee!
Van beperkingen naar mogelijkheden
Al jong greep dit mijn fascinatie. Hoe je op een andere manier dingen ineens wel kan, die je eerst niet kon. Zowel in mijn studies als in mijn werk kwam het creatief omgaan met beperkingen naar voren. Ook mijn eigen lijf deed een duit in dat zakje en leerde mij te blijven zoeken naar hoe kan het wel? De wens voor een website kan je voor het blok zetten, je laten blokkeren in het schrijven en duidelijk krijgen wat je wilt en belangrijk vindt. Ook in dat creatieproces zie ik het scheppen van mogelijkheden. Van niets naar iets. Loop je tegen een muur aan, kijk ik met je mee hoe het wel kan.
Naam Kallikona
Waarom heb ik eigenlijk deze naam gekozen? Kallikona is een samenvoeging van twee Griekse woorden. Kalliope is de Godin van de welbespraaktheid, heroish epos en filosofie. Hoeveel daarvan zet je als ondernemer in in jouw communicatie? Eikona is Grieks voor afbeelding. Omdat ik het zo intrigerend vind hoe betekenisvolle tekst, beelden en vormgeving samenkomen in het overbrengen van je boodschap en in een succesvolle website, heb ik ze gecombineerd in mijn bedrijfsnaam. Kalliope en eikona samen werd Kallikona. In het logo zie je een symbool, dit staat voor Kalliope, waar ook een asteroïde naar vernoemd is. Websmart verwijst naar het slim en handig willen aanpakken van ‘digitale zaken’ zoals je website!
Wat kan ik voor jou betekenen?
Ben je nieuwsgierig hoe ik jou kan ondersteunen bij jouw website? Klik dan op nieuwe website of advies bestaande website om de mogelijkheden te bekijken. Op mijn blog en social media deel ik veel inspiratie en tips. Heb je een specifieke vraag of wil je kennismaken, kijk op de contactpagina of mail rechtstreeks naar esther@kallikona.nl!