Je hebt een leuk aanbod, nu mogen de klanten komen! Helaas, wij mensen zitten iets ingewikkelder in elkaar . Als je er vanuit het juiste kader naar weet te kijken, is het best begrijpelijk. Vaak kun je het toetsen bij jezelf. Wanneer word jij wel of niet door iemand verleid? Dat start bijvoorbeeld of je wel behoefte hebt aan dat leuke aanbod.
Know – like – trust
Een regelmatig genoemde factor is ook het drieluik know – like – trust. Mensen moeten je eerst leren kennen, je leuk gaan vinden en erop vertrouwen dat jij ze kunt helpen. Ook voor producten, ze moeten eerst weten dat het er is, er interesse in krijgen en erop vertrouwen dat dat product bijdraagt aan hun behoefte. Deze stappen worden nog wel eens overgeslagen om meteen op verkoop over te gaan.
Op je website is het belangrijk deze factoren in je achterhoofd te houden. Kun je via jouw website jou en je producten/diensten leren kennen, leuk gaan vinden en vertrouwen? Deel je expertise, benoem je resultaten en ervaringen bv die het vertrouwen kunnen vergroten?
Waarde bieden
Ik geloof absoluut in waarde bieden! Wees niet bang dat je teveel weggeeft. Wat mensen ‘kopen’ is jouw aandacht specifiek voor hen. Jouw inzicht en advies, toegepast op hun specifieke situatie. Wat je vooraf aan waarde beschikbaar stelt is enkel algemene kennis. Iedereen moet dit zelf nog vertalen naar hun eigen situatie. Door deze kennis, tips en inspiratie te delen, bouw je wel aan jouw authoriteit. Ze zien wat je in huis hebt en leren vetrouwen op wat je kunt bieden.
Durf ook jezelf te zijn. Mensen doen zaken met mensen. Wanneer iemand op zoek is naar een oplossing, een dienst of product zijn er verschillende factoren van invloed op hun keuze. Daarin spelen uiteraard jouw specifieke aanbod mee, maar ook of ze zich goed voelen bij jou. Hoe meer jij jezelf laat zien op je website, hoe meer je de klanten aantrekt die ook bij jou passen.