Blog en tips ter inspiratie
Een homepage die klanten aantrekt
De homepage van je website is de binnenkomer, je winkeletalage waar mensen voorbij kunnen lopen. Wanneer loopt iemand door en wanneer gaat iemand stil staan? Staan mensen stil bij jouw homepagina of klikken ze hem snel weer weg? Belangrijkste onderdeel van je...
Ondernemen met ‘een beperking’
Als je beperkt bent in je energie en belastbaarheid, wat betekent dat dan als ondernemer? Hoe ga je daar mee om? Hoe maak je keuzes en hoe haal je zoveel mogelijk uit je dagen? Hoe beleef je het ondernemen met een beperking? Nadat ik die vraag kreeg anderhalf jaar...
5 visuele elementen voor leesbare teksten
Je website kan er flitsend en mooi uit zien, maar is het dan ook altijd prettig om naar te kijken en om de teksten te lezen? Hoe houdt je het lezen van jouw teksten aantrekkelijk? Hier komen vijf elementen van vormgeving om rekening mee te houden.1. Vlakverdeling Een...
Een verdieping op know – like – trust
Wie meer leest over marketing, komt vaak in contact met het drieluik know - like - trust. Voordat mensen bij je gaan kopen, is het belangrijk dat ze weten wie je bent en wat je aanbiedt. Dat ze je leuk vinden en vertrouwen dat jij of jouw producten voor hen de beste...
Lettertype uitkiezen
Een van de zaken waar je mee te maken krijgt voor je website, zijn welke lettertypes je wilt gebruiken. Heb je al een huisstijl? Welke lettertype staat in je logo? Er zijn een aantal dingen om aan te denken bij je keuze voor lettertypes op je website. Kenmerken van...
Verleiden met je teksten
Hoe schrijf je overtuigende teksten en kun je mensen verleiden tot de acties die jij graag ziet? Er zijn een aantal handige modellen die je hiervoor kunt gebruiken. Dit is handig op je website, maar ook je social media en advertenties. Ik zal er hieronder een aantal...
Spam voorkomen in 3 stappen
Bloggen is een mooie toevoeging aan je website om waarde te bieden aan je lezers en de vindbaarheid van je website te vergroten. Een nadeel is het risico op spam berichten. Mensen die niet in jou geïnteresseerd zijn maar op zoveel mogelijk plaatsen hun eigen...
Know – like – trust | klanten verleiden
Je hebt een leuk aanbod, nu mogen de klanten komen! Helaas, wij mensen zitten iets ingewikkelder in elkaar . Als je er vanuit het juiste kader naar weet te kijken, is het best begrijpelijk. Vaak kun je het toetsen bij jezelf. Wanneer word jij wel of niet door iemand...
Storytelling
We vertellen de hele dag door verhalen aan elkaar. Wat we meegemaakt hebben of bij een ander zagen gebeuren. Wat ons raakte. Iets achter dat verhaal, waardoor we het willen delen en doorvertellen. Wat blijft bij jou beter hangen: droge theorie of een verhaal met een...
Zeg jij ja tegen jouw website?
Je staat samen met je website voor het social media altaar. Klaar om je belofte te bezegelen en aan alle aanwezigen te tonen wie jouw nieuwe partner in je bedrijf is. Je website weet precies wie jij bent. Wat je meegemaakt hebt om hier te komen. Wat jij te brengen...