Advies om jouw website te versterken
Werkt je website voor jou?
Krijg je nog veel vragen waarvan je denkt, dat staat toch op mijn website? Heb je het idee dat je website niet goed bij jou of je bedrijf past? Of ben je gewoon nieuwsgierig of er een manier is je klanten beter te helpen met jouw website? En zelf er ook meer profijt van te hebben? Vraag mijn advies voor je website!
Hoe goed je ook met social media, bloggen, emailmarketing en dergelijke bezoekers naar je website weet te krijgen, je wilt natuurlijk graag dat ze daar dan ook enige tijd doorbrengen. Dat ze ook echt lezen wat je te vertellen hebben en je website niet in no time weer afsluiten.
Weet jij hoe je website overkomt op jouw potentiële klanten? Ik stap graag in hun schoenen om jou te helpen met je website. Als ik op zoek zou zijn naar wat jij aanbiedt, wat vind ik dan van jouw website? Kan ik vinden wat ik nodig hebt? Is je boodschap duidelijk? Wil ik verder lezen en in actie komen? Vanuit mijn ervaring hoe je een website klantvriendelijk inricht, geef ik jou adviezen waarmee je jouw eigen website sterker kunt maken.
Meer klanten uit je website
Er zijn grofweg twee ingangen om meer klanten uit je website te halen. Enerzijds moet je zorgen dat voldoende mensen je website weten te vinden. Hiervoor kun je onder andere je social media inzetten en zorgen dat je in Google gevonden wordt. Wanneer mensen je website aanklikken, is het fijn als ze geraakt worden door wat ze lezen. Ze voelen herkenning, hoop, verwachting, blijdschap…. Ze krijgen het idee, ‘Hee, hier heb ik iets aan!”
Een website lees je op een andere manier dan een boek of tijdschrift. Mensen lezen niet automatisch van voor tot achter iedere pagina. En internet is vluchtig, als je niet direct de aandacht pakt, kunnen mensen zo weer wegklikken. Dat vraagt wat van het ontwerp en hoe je je teksten weergeeft. Het hoeft niet het meest mooi of flitsend te zijn, maar uit te nodigen om verder te lezen. Ook de navigatie door je website heeft invloed, via welke route ga ik door je website heen? Het helpt bijvoorbeeld om mensen te prikkelen verder te lezen met een knop en aanwijzingen wat ze nog meer kunnen vinden op je website. Ik beoordeel je website op deze punten en meer en geef je advies met concrete tips.
Don’t count the people you reach. Reach the people who count.
– David Ogilvy –
Advies voor je website met concrete actiepunten
Je krijgt van mij een rapport met een evaluatie en verbetertips. Ik geef je aan wat mij opvalt en hoe je dit op een andere manier zou kunnen aanpakken. Ik kijk hierbij naar hoe het op mij overkomt als potentiële klant en of ik mij zou herkennen. Kan ik de informatie vinden die ik nodig heb? Spreekt je taalgebruik aan? Ook visueel zijn er mogelijk aanpassingen waarmee je bijvoorbeeld net wat meer ruimte kunt scheppen om gemakkelijker te lezen of bepaalde informatie duidelijker op te laten vallen. Ik zet al mijn kennis en ervaring over een sterke website in om jou zoveel mogelijk mee te geven wat je aan jouw website zou kunnen verbeteren. Vind je het fijn dit rapport graag samen te bespreken en samen te verkennen hoe je dit kan aanpakken, dan kun je het rapport combineren met een mondelinge afspraak!
Ervaringen van anderen
Het adviesrapport van Esther is overzichtelijk en to the point. Ze stelt zich de juiste vragen wanneer ze naar mijn site kijkt en kan zo een aantal gebreken belichten. Wat ik persoonlijk fijn vind is dat ze op geen enkele moment een belerend toontje gebruikt of haar persoonlijke stijl naar voor schuift. Ze blijft heel erg objectief en stelt zich in de plaats van mijn klant.
Haar tips zijn dan ook makkelijk te implementeren, duidelijk verwoord en zorgen voor meer dan een aha-moment. Heel erg bedankt Esther, dit was precies wat ik nodig had. Een frisse blik met duidelijke feedback. Ik ga ermee aan de slag!
Ik worstelde al een tijd met mijn website maar wist niet precies hoe het aan te pakken. Esther heeft samen met mij elke pagina onder de loep genomen. Ze kon precies verwoorden waar het bij mij schuurde. Niet alleen dat. Het fijne is dat Esther goed naar je luistert en zich goed kan verplaatsen in je potentiële klant. Hierdoor geeft ze je praktische adviezen over de tekst, plaatsing van links, kleurgebruik en foto’s. Dit alles in begrijpelijke taal. Nu kan ik zelf verder aan de slag met het verbeteren van mijn website.
Make it simple. Make it memorable. Make it inviting to look at. Make it fun to read.
– Leo Burnett –
Opties voor advies voor jouw website
Adviesrapport
zonder mondeling gesprek- Rapport met een observatie en advies op verschillende aandachtspunten zoals doelgroep, taal, blog, navigatie en vormgeving.
- Dit rapport gaat over één domeinnaam, welke jij van tevoren opgeeft.
- Na het rapport kun je per mail verduidelijking vragen als je iets niet snapt.
- Vervolgtips en samen uitwerken hoe je de adviezen kunt aanpakken zijn niet inbegrepen.
Adviesrapport
Met mondeling gesprek achteraf- Rapport met een observatie en advies op verschillende aandachtspunten zoals doelgroep, taal, blog, navigatie en vormgeving.
- Dit rapport gaat over één domeinnaam, welke jij van tevoren opgeeft.
- In het gesprek achteraf denk ik met jou mee over hoe je de adviezen kunt uitwerken en kun je al mijn vragen aan mij stellen.
- Gesprek duurt tot anderhalf uur en kan indien gewenst plaatsvinden middels videobellen.
Inzicht brengt uitzicht.
Ben jij klaar voor de eerste concrete ingang naar een website die meer voor jou werk?